REFLECTIONS BETWEEN THE REAL "ME" AND THE VIRTUAL BODY "AVATAR" IN SECOND LIFE: DESCRIPTION OF THE GAME EXPERIENCE AND THE FORMATION PROCESS OF THE CYBERBODY
Keywords:
body, physical education, cyberbodyAbstract
This research had the aim of examining the dimensions of the" real "me" and the virtual body "Avatar" in Second Life through the game experience and the construction of the cyber body. Specifically, the investigative proposal craved to observe the virtual world of Second Life and the possibilities for interaction and participation in the game; to understand the meanings of the body "Me" and the body "Avatar'' on the game's time and space based on the dialogue between the real world and the virtual world; to investigate whether the body "Avatar" is also guided by the principles of the instrumental rationality that the body "Me" takes on the contemporary society. To this end, the virtual ethnography has guided the research's development, with the direct insertion of the researchers in the field of the game for a period of six months. The observations were arranged in a field diary and analyzed in the light of the ethnographical orientation. This way, we have reflected on how virtual games built by individuals bring direct implications to "being" body, in real life, guided by the instrumentalization of the individual and his actions.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Issue
Section
TRABALHOS PUBLICADOS
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
REFLECTIONS BETWEEN THE REAL "ME" AND THE VIRTUAL BODY "AVATAR" IN SECOND LIFE: DESCRIPTION OF THE GAME EXPERIENCE AND THE FORMATION PROCESS OF THE CYBERBODY. (2013). Fiep Bulletin - Online, 83(2). https://ojs.fiepbulletin.net/fiepbulletin/article/view/2683